Ongeveer een 1000-tal landbouw- en bereidingsbedrijven zijn voor de 'inspecties op afstand' geselecteerd.
De geselecteerde bedrijven ontvangen een uitnodiging voor de jaarlijkse inspectie. Deze e-mail bevat ook informatie, welke documenten nodig zijn voor een inspectie. De betrokken inspecteur controleert de toegestuurde documenten. Op de dag van de afspraak volgt een videogesprek met de ondernemer. Tijdens het gesprek neemt de inspecteur de documenten door en stelt eventueel aanvullende vragen. Na het opmaken en goedkeuren van het inspectierapport, ontvangt geregistreerde onderneming een nieuw certificaat.
U ontvangt in de uitnodigingsmail, afhankelijk van uw activiteit, een overzicht van de vereiste documenten. Uw inspectierapport van vorig jaar is een goede leidraad voor uw voorbereiding op de ‘inspectie op afstand’.
Ja, het certificaat wordt voor dezelfde periode verlengd zoals gebruikelijk
Nee, het kan zijn dat na de ‘inspectie op afstand’ er dit jaar toch nog een keer een inspecteur langs komt. Het gaat dan om een her-inspectie of voor het beoordelen van onderdelen die niet op afstand te beoordelen zijn.
Als de afspraak is bevestigd, ontvangt u een e-mail met hierin de link om deel te nemen aan het videogesprek. In deze mail vindt u, als bijlage toegevoegd, een gebruikshandleiding hoe videobellen werkt. Het is een handleiding waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe u het kunt installeren op uw laptop, iPad of mobiele telefoon.